Deklaracja dostępności

Status pod względem zgodności z ustawą

Szkoła Podstawowa Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi im. Marii Dąbrowskiej w Gryfinie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej: sp1gryfino.szkolnastrona.pl .

 

Data publikacji strony internetowej: 20.08.2020.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 20.08.2020.

 

Zgodność ze standardami

Strona wykorzystuje następujące rozwiązania:

  • HTML5
  • WCAG 2.0 (AA)

 

Kompatybilność

Serwis jest w pełni rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych, takie jak np. Window-Eyes, JAWS czy NVDA.

Pełna obsługa serwisu możliwa jest zarówno przy pomocy samej klawiatury, jak i myszki.

 

Wygląd i nawigacja

W sekcji nagłówka znajdują się narzędzia pozwalające na dobranie dogodnego kontrastu oraz wielkości czcionki. Aby szybko znaleźć najważniejsze treści, użytkownicy mogą skorzystać z głównego menu, mapy strony lub wbudowanej wyszukiwarki. Serwis nie jest wyposażony w skróty klawiaturowe, które mogłyby wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników.

 

Data sporządzenia deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej

Oświadczenie sporządzono dnia: 18.09.2020.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

 

Dane teleadresowe siedziby podmiotu

Szkoła Podstawowa Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi im. Marii Dąbrowskiej

ul. Łużycka 22

74-100 Gryfino

 

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.

Osobą kontaktową jest Piotr Stefański, e-mail: sekretariatsp1gryfino@wp.pl
tel. 91 416 25 21.

Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

 

Informacje na temat procedury odwoławczej

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji, itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniania dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej albo elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl.

 

Dostępność architektoniczna

  1. Do budynku szkoły prowadzi sześć oznaczonych wejść. Wejście główne znajduje się przy placu szkolnym, jest oznaczone literą „B”. Wejście jest ogólnodostępne w godzinach pracy szkoły, nie ma tam schodów. Wejście boczne znajduje się od strony placu zabaw, jest oznaczone literą „D”. Prowadzą tam schody. Wejście jest ogólnodostępne w godzinach pracy szkoły. W budynku znajdują się dwa dodatkowe wejścia boczne: wejście od strony sali gimnastycznej oznaczone literą „E”, wejście od strony parkingu szkolnego oznaczone literą „F” – dostępne dla uczniów i pracowników szkoły w razie konieczności. Dodatkowo w budynku znajdują się dwa wyjścia ewakuacyjne: wyjście od strony ulicy oznaczone literą „A” oraz wyjście od strony placu za szkołą oznaczone literą „C”. Dodatkowo od strony parkingu szkolnego znajduje się wejście bezpośrednio do kuchni, a od strony placu zabaw znajduje się wejście bezpośrednio do windy. Do wejścia do windy prowadzi podjazd.

  2. Na teren szkoły prowadzą trzy wejścia – dwa znajdują się od strony ulicy, jedno umieszczone jest od strony boiska. Wjazd samochodów osobowych dowożących bezpośrednio na teren szkoły uczniów niepełnosprawnych możliwy jest od strony ulicy bramą główną – otwieraną w ustalonym czasie. Dla samochodów osobowych i autokarów dowożących uczniów do szkoły udostępniony jest wjazd na teren obiektów sportowych (wejście od strony boiska).

  3. Na terenie szkoły znajduje się parking dla samochodów osobowych pracowników szkoły.

  4. Budynek szkoły składa się z dwóch skrzydeł połączonych łącznikiem. Skrzydło starsze liczy trzy piętra, nie posiada windy. Znajduje się tam jedna klatka schodowa. Skrzydło nowsze liczy cztery piętra. W tej części budynku znajdują się dwie klatki schodowe oraz winda dostępna dla osób niepełnosprawnych. Łącznik jest dwupiętrowy – parter holu znajduje się na równi z wejściem „B” i „D”, piętro łącznika znajduje się na równi z pierwszym piętrem nowszej części budynku. Z parteru starszej części budynku na piętro łącznika prowadzą schody. Na schodach pomiędzy piętrem łącznika a starszym skrzydłem szkoły dostępna jest platforma dla osób niepełnosprawnych. Z holu oraz z piętra łącznika możliwe jest wejście do starszej i nowszej części budynku.

 

Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego

W szkole nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.

NA GÓRĘ